قیمت بلیط هواپیما چقدر است؟ + چارتری یعنی چی؟

قیمت بلیط هواپیما در حال حاضر بسیار متفاوت و متنوع است ، همین امر سبب شد تا توضیحات تکمیلی راجع به این تفاوت قیمت و علت آن را در این مطلب برای شما گرد آوری کنیم.

اولین نکته ای که به شما عزیزان خاطر نشان میکنیم یکسان بودن خدمات و پذیرایی در قیمت های متفاوت بلیط میباشد یعنی اگر شما بلیطی به قیمت 200 هزار تومان تهیه کنید و شخصی صندلی کناری شما را با قیمت 90 هزار تومان تهیه کرده باشد دقیقا یک خدمات به هردوی شما ارائه میشود.

قیمت بلیط هواپیما فقط بر اساس کم و یا زیاد شدن مشتری میباشد! چطور؟ بله دقیقا همه چیز بسته به میزان تقاضا دارد و اگر تقاضا کم باشد شاهد بلیط هایی حتی تا 90 هزار تومان نیز میباشید و یا اگر تقاضا زیاد باشد بلیط هایی با قیمت های بسیار بالا را هم میتوانید شاهد باشید.

به طور کلی شما قیمت بلیط هواپیما را از دو مرجع میتوانید تهیه کنید:

1- آزانس های هواپیمایی سراسر شهر

معمولا تفاوت قیمت ها بیشتر در آژانس های هواپیمایی سطح شهر مشاهده میشود زیرا نحوه ی کارکرد آن ها به صورت چارتر میباشد. خیلی خب حالا باید بدونید که چارتر یعنی چی؟! چارتر یعنی اجاره کردن قسمتی از هواپیما به صورت قراردادی توسط آژانس مسافرتی و فروش بلیط های آن قسمت توسط آزانس هواپیمایی! بسیاری بر این باورند که چارتری یعنی لحظه آخری اما با توجه به توضیحات بالا میدانید کاملا این دو متفاوت هستند.

زمانی که هواپیما به صورت چارتر اجاره میشود آزانس هواپیمایی هر نرخی که بخواهد را بر روی بلیط های قسمت خودش میگذارد و همین امر سبب میشود تا در زمان شلوغی بلیط ها را گران کنند و در زمان خلوتی بلیط ها را با قیمتی پایین تر جهت تبلیغ و صرفا جهت خالی نماندن صندلی ها ارائه دهند.

2- فرودگاه

در فرودگاه قیمت ها معمولا یکسان است و به صورت سیستمی تعیین میگردد که اصطلاحا به بلیط هایی که در خود فرودگاه تهیه کنید سیستمی نیز میگویند.


به طور کلی تفاوت قیمت ها در بلیط های چارتری میباشد و بلیط های سیستمی همیشه قیمتی یکسان دارند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد