مراحل انتقال دامنه nic ir

 با سلام

دوستان بدون مقدمه وارد آموزش انتقال دامنه nic.ir میشیم

برای این کار چند مرحله باید طی بشن که براتون این مراحل رو گام به گام توضیح میدیم.

 

  مرحله 1 - دریافت کد انتقال

گام 1- وارد سامانه nic.ir شوید.

گام 2- روی اسم دامینی که قصد انتقالش رو دارید کلیک کنید.

گام 3- در صفحه ای که باز میشه از بخش " انتقال (تغییر صاحب امتیاز) " بر روی گزینه " انتقال (فروش) این دامنه " کلیک کنید.

گام 4- در پنجره ی جدیدی که باز میشه روی گزینه ی " باز کردن قفل " کلیک کنید.

گام 5- وقتی پیغام " بروز رسانی کد‌رمز انتقال انجام شد " نمایش داده شد یعنی وضعیت انتقال این دامین از " بسته شده (امکان ایجاد درخواست برای انتقال وجود ندارد)" به " آزاد برای انتقال (امکان ایجاد درخواست وجود دارد) " تغییر کرده و رمز انتقال آن نمایش داده میشود.

*در صورتی که منصرف شدید از انتقال دامنه میتونید دوباره اون رو با استفاده از گزینه ی قفل کردن دوباره قفل کنید و حالتش به حالت قفل شده برمیگرده.

مرحله 2 - وارد حساب کاربری که میخواید دامنه رو به اون انتقال بدید بشید و گام های زیر رو سپری کنید:

گام 1- از منوی " دامنه ها " گزینه ی " انتقال دامنه " را انتخاب کنید.

گام 2- در قسمت خرید دامنه موارد نام دامنه و رمز انتقال را به شکل زیر پر کنید:

نام دامنه: نام دامنه ای که قصد انتقال آن را دارید. مثال : google.com

رمز انتقال: رمز 9 رقمی ای که در مرحله 1 دریافت کردیم. مثال : 154763854

گام 3- حالا اگر نام دامنه و رمز انتقال رو درست وارد کرده باشید نوبت به پر کردن بخش رابط ها میرسه که میتونید خودتون یا رابط های نمایندگان فروش رو انتخاب کنید.

گام 4- نوبت به قوانین میرسه که بعد از مطالعه ی دقیق میتونید تیک گزینه ی " بله قبول دارم " رو بزنید و سپس روی گزینه ی " درخواست انتقال " کلیک کنید.

گام 5- اگر همه ی موارد رو درست دنبال کرده باشید حالا صورت حساب انتقال دامین به مبلغ 8000 تومان برای شما صادر و در سبد خرید شما قابل رویت میشه که باید اون رو پرداخت کنید و بعد به ادامه ی آموزش برید.

*حتما قبل از ادامه ی آموزش پرداختش کنید وگرنه به مشکل خواهید خورد.

مرحله 3 - وارد حساب مالک فعلی دامنه بشید و گام های زیر رو سپری کنید:

گام 1- از منوی دامنه ها گزینه ی انتقال دامنه را انتخاب کنید.

گام 2- همونطور که مشاهده میکنید یک درخواست مبنی بر انتقال دامنه اضاف شده و برای ادامه شما باید روی گزینه ی " قبول یا رد درخواست " کلیک کنید.

گام 3- حالا میتونید درخواست رو رد یا تایید کنید ، برای تایید درخواست تیک گزینه ی " بله این درخواست را تایید میکنم. " را بزنید و سپس روی " ارسال " کلیک کنید.

گام 4- در صورتی که تایید کرده باشید عبارت " در انتظار تایید مرکز ثبت " به نمایش در می آید و در این حالت باید منتظر تایید از مرکز ثبت دامنه باشید.

گام 5- با توجه به این که صاحب امتیاز فعلی یا فروشنده ی دامنه، شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد، نشانی رسمی او در ایران و یا خارج از ایران باشد، مدارکی جهت تایید انتقال از مرکز ثبت دامنه درخواست خواهد شد.

گام 6- موافقت نامه ی انتقال برای دارنده ی جدید دامنه توسط ایرنیک به پست‌الکترونیکی ارسال خواهد شد. خریدار می بایست فایل PDF را دریافت نماید و پس از تکمیل اسکن آن را از طریق سامانه ی ارسال مدارک و یا نمابر ارسال نماید.

* فرم موافقت نامه برای اشخاص حقوقی می بایست در سربرگ شرکت یا سازمان تکمیل شود و حتما با مهر و امضاء مدیر سازمان یا شخصی که در روزنامه رسمی حق امضاء دارد و به همراه کپی روزنامه رسمی شرکت ارسال شود.

* برای اشخاص حقیقی ، علاوه بر اسکن فرم موافقت نامه ، اسکن مدارک هویتی مانند کارت ملی و گذرنامه ی معتبر نیز نیاز می باشد.

برای ارسال مدارک می توانید از سامانه ی ارسال مدارک ایرنیک به نشانی www.nic.ir/Upload_Document استفاده نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد